55-plusmarketing, seniorenmarketing, give it a name.. Is dit nu eigenlijk wel zo’n vak apart? In essentie is het niet heel veel anders dan andere marketing en communicatietrajecten. Het gaat altijd over positionering, doel en doelgroep. En voor dat laatste geldt dat leeftijd slechts een van de kenmerken is die je doelgroep vormt. Want mensen zijn meer dan alleen hun leeftijd. We leren steeds beter welke groepen senioren er zijn en hoe we deze moeten benaderen.
Is er dan speciale seniorenmarketing nodig? Ja, want het is nu eenmaal zo dat sommige dingen bij de oudere doelgroep wel echt anders zijn. Omdat de meeste senioren zich jonger voelen dan ze zijn moet je ze ook niet als senior of oudere aanspreken bijvoorbeeld. En meer dan bij andere generaties is het tijdstip van de dag van belang. Als jij in staat bent aan te sluiten op de interesses en behoeften van de oudere doelgroep zijn de mogelijkheden eindeloos.
De 55+faculteit is een initiatief van drie consultancy’s op het gebied van marketing, communicatie en productontwikkeling. We adviseren en begeleiden organisaties bij het ontwikkelen van effectieve (online) marketing- en communicatiestrategieën en producten gericht op de oudere doelgroep. Daarbij maken we optimaal gebruik van onze kennis uit de wetenschap en praktijk.
Meer weten over seniorenmarketing? Neem direct contact op!