Hoe bereik je de 55-plusser? Via social media! Het social media gebruik onder 55-plussers is nog verder toegenomen ten opzichte van 2015. Facebook, Youtube en LinkedIn zijn gegroeid, alleen het gebruik van Twitter is teruggelopen. Dit blijkt uit onderzoek van Newcom Research & Consultancy in samenwerking met de 55 Plus Faculteit naar het social media gebruik onder 55-plussers.
Facebook blijft grootste platform
Het onderzoek is uitgevoerd onder maar liefst 4.646 respondenten van 55 jaar of ouder. Facebook is nog steeds de grootste met zo’n 2,4 miljoen gebruikers (waarvan 1,6 miljoen dagelijks). WhatsApp volgt op de voet met 2,3 miljoen gebruikers (waarvan 1,3 miljoen dagelijks) en is onder de groep 55-64 jarigen zelfs het grootst. Facebook is groot onder alle ouderen terwijl het gebruik van WhatsApp onder de groep 75-plussers sterk afneemt.
Vertrouwen
Het onderzoek wijst tegelijkertijd uit dat het vertrouwen in social media onder 55-plussers laag is. Zorgen over beheer en doorverkopen van gegevens door netwerken is net als voorgaande jaren hoog. 55-plussers volgen voornamelijk nieuwszenders en gemeentes via social media.
Lees het complete rapport op www.55plusfaculteit.nl/social-report-2016/
Gebruik deze kennis!
Zoals we al een tijdje weten zijn 55-plussers goed te vinden online en dus zeker ook bereikbaar via social media. Wil jij je product of dienst bij deze doelgroep onder de aandacht brengen? Wij helpen je hier graag bij!
Neem vrijblijvend contact met ons op.