Onderzoek naar langer zelfstandig thuis wonen

We zijn nieuwsgierig naar de mening van verschillende 55-plussers over het doen van aanpassingen in huis om zo langer zelfstandig te kunnen wonen.
Lees meerWe zijn nieuwsgierig naar de mening van verschillende 55-plussers over het doen van aanpassingen in huis om zo langer zelfstandig te kunnen wonen.
Lees meerWe zijn bij de 55+ faculteit benieuwd hoe we verschillende doelgroepen het beste kunnen bereiken. Wij voeren daarom samen met de Universiteit Utrecht een onderzoek uit naar het online en offline gedrag van 55-plussers.
Lees meerDe gouden tip voor online bereiken van de oudere doelgroep. Het internetgebruik onder senioren neemt nog steeds toe. Niet alleen het dagelijks website gebruik, zoals internetbankieren, buienradar en nu.nl, maar ook het sociale media gebruik neemt verder toe. Wil je de oudere doelgroep bereiken? Dan zijn internetadvertenties of banners zeker goede mogelijkheden. Een grote valkuil van veel bedrijven is dat zij de senioren-doelgroep over één kam scheren. Maar: niet iedereen boven de 55 is hetzelfde! Hoe het wel moet? Keijzer zocht het in samenwerking met de 55plusfaculteit en Universiteit Utrecht voor je uit.
Lees meerHet social media gebruik onder 55-plussers is nog verder toegenomen. Facebook, Youtube en LinkedIn zijn gegroeid, het gebruik van Twitter is teruggelopen.
Lees meerAls 55+faculteit vinden we het belangrijk om te weten hoe 55+-ers banners waarderen. Daarom voeren wij in samenwerking met de Universiteit Utrecht een onderzoek uit naar de waardering van banners door 55+-ers. Met de uitkomst van dit onderzoek willen we communicatiemiddelen beter aan laten sluiten op de doelgroep.
Lees meerStereotypes: zijn ze nu handig of verschrikkelijk? Waarom kunnen we niet met en ook niet zonder ze? In marketing en communicatie heb je hokjes nodig om helder te communiceren, om snel een beeld te schetsen en herkenbaar te zijn. Tegelijkertijd zijn zo veel mensen in hun dagelijks leven aan het vechten tegen al die hokjes. Zo ben ik misschien wel blond maar niet dom. Misschien wel jong maar niet onervaren. Misschien wel moeder maar geen burgervrouw. Ik heb me voor werk en studie mogen verdiepen in allerlei stereotypes.
Lees meerDe groep ouderen in Nederland neemt rap toe. Voor veel bedrijven en organisaties is deze doelgroep dus steeds belangrijker. Het idee dat senioren niet online te vinden zijn is sterk achterhaald. Senioren in Nederland zijn meer dan gemiddeld online dan andere ouderen in Europa, tablets zijn een uitkomst en de oudere doelgroep is ook steeds vaker actief op social media. Wat zijn trends in het bereiken van de oudere doelgroep? En hoe kun je deze trends gebruiken voor je marketingstrategie voor deze doelgroep?
Lees meerDe groep ouderen in Nederland neemt rap toe. Voor veel bedrijven en organisaties is deze doelgroep dus steeds belangrijker. Het idee dat senioren niet online te vinden zijn is sterk achterhaald. Senioren in Nederland zijn meer dan gemiddeld online dan andere ouderen in Europa, tablets zijn een uitkomst en de oudere doelgroep is ook steeds vaker actief op social media*. Wat zijn trends in het bereiken van de oudere doelgroep? En hoe kun je deze trends gebruiken voor je marketingstrategie voor deze doelgroep?
Lees meerNieuw kennisconsortium adviseert over producten en marketing voor 55+-ers. Initiatief van Keijzer, D’Andrea & Evers en Adwise Internetmarketing.
Lees meer